lördag 5 november 2011

Helg & kalas!

Hejsan!

Nu var det sådär längesen igen.
Idag fyller T. år så ikväll kommer stora delar av släkten.
Maten är förberedd och tårtorna är ihop lagda.
Till middag blir det indonesisk kyckling och ris, ska bli gott! :)

Inom tårtverkstan är jag novis men jag bestämde mig för att testa iaf. (Har tidigare gjort en tårta i mitt liv)
Det blev hallonmousse och mörk chokladmousse som fyllning, spacklad med grädde och täckt med hemmagjord sugarpaste...hoppas hoppas att det kommer gå å äta, det är ju det svåra med tårtor tycker jag, att man inte kan provsmaka för att se att allt passade bra ihop.


Jag hade köpt hem sugarpaste men efter att ha smakat den fick jag himla ont i munnen/under tungan...känsla som om jag fick blåsor men såg inga.
 Nu vet jag inte alls vad det berodde på men då jag är som jag är så vågade jag inte använda den till hela tårtan utan tänkte ha den till dekorationerna bara.
Nu blev det inte så då jag tydligen gjort sugarpaste för ett helt kompani, så den köpta får vara oöppnad till ett annat tillfälle :)
Bifogar en bild på en av tårtorna, den andra ser likadan ut ungefär.


Fortsatt trevlig helg!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar